با توجه به جایگاه رو به رشد بیمه‌های زندگی در صنعت بیمه سراسر جهان، علی‌الخصوص در صنعت بیمه کشور ایران، که در 5 سال گذشته، توجهی خاصی به این رشته از بیمه‌های اشخاص شده است، تشکیل شرکت‌های تخصصی در این زمینه بسیار ضروری به نظر می‌رسید. چرا که این شرکت‌ها به دلیل دوری از ریسک و پرتفوی سایر رشته‌ها، علاوه بر بازدهی بیشتری که در بخش صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند، با ارائه انواع محصولات بیمه‌های زندگی و ایجاد تنوع در این بازار، گام بزرگی در جهت تقسیم صحیح و دقیق ریسک برداشته و طبیعتاً موجب ایجاد رضایت در فضای جامعه بیمه‌گذاران می‌گردد.

فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و گسترش پوشش ریسک‌‌های جامعه، بعنوان نتیجه داخلی و افزایش رتبه بیمه‌گری و ایجاد فضای رقابت با شرکت‌های مشابه در سایر کشورها، بعنوان تأثیر بین‌المللی، در کنار سایر مزایا، موجب افزایش ارزش تشکیل شرکت‌های تخصصی بیمه زندگی می‌شود.

شرکت تخصصی بیمه زندگی خاورمیانه، به‌عنوان اولین و تنها شرکت در این زمینه، در همین مدت زمان کوتاه شروع به کار، موفق به طراحی محصولات متنوعی در بازار بیمه‌های زندگی شده است. تیم فنی بسیار قوی این شرکت، توانست در این مدت کوتاه، نتایج بزرگی کسب کرده و اصلاحات بسیار خوبی در نحوه نرخ‌دهی و اکچوئری بیمه‌های زندگی ایجاد نموده است.

خوشبختانه امروزه شاهد فعالیت سایر شرکت‌های بیمه جنرال در خصوص تأسیس شرکت‌های تخصصی بیمه عمر و تعدیل و اصلاح محصولاتشان هستیم که جای بسی خوشحالی و امیدواریبرای آینده این صنعت استراتژیک در کشور ایران است.

برای مطالعه مقاله کامل، به لینک زیر مراجعه فرمایید:

مقاله شرکت‌های تخصصی بیمه زندگی – عرفان جهانی

شرکت کارگزاری رسمی بیمه تأمین آتیه آریا (کد 947)، پیشرو در  ارائه خدمات نوین بیمه‌ای…