تسهیل امور بیمه ای شرکت های دانش بنیان

به گزارش بانک و بیمه ( bima.ir )، معینی در این دیدار با اشاره به برنامه ها و را هبردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان در راستای افزایش و توسعه تعامل و ارتباط دو جانبه با شرکای اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان اقتصادی – اجتماعی است که عملکردهایش تأثیر مستقیمی با حوزه روابط کار و همچنین رونق بازار کار و اشتغال کشور دارد و بواسطه نوع خدماتی که ارائه می کند، همواره خود را  حامی و پشتیبان تولید کنندگان، کارفرمایان و کارگران کشور می داند.
وی افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان فن آوری های نوین می توانند الگوی مناسبی برای جوانان و کارآفرینان باشند، در نظر داریم با مستند سازی تجربیات و خاطرات کارآفرینان، زمینه بهره مندی جوانان وآحاد بیمه شدگان را فراهم کنیم.
وی یادآور شد: متأسفانه گاهی راهنمایی های نادرست و عدم انتقال صحیح و مناسب مفاهیم ، قوانین و مقررات و برداشت  های غیر کارشناسی، باعث ایجاد مشکلاتی برای کارفرمایان می شود که در این مورد نیز درنظر داریم با آموزش مستمر شرکای اجتماعی و آسیب شناسی فرایندهای اجرایی، زمینه اصلاح و تسهیل امور کارفرمایان را در شعب تأمین اجتماعی ایجاد کنیم.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای رفع مشکلات و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی و بویژه کارفرمایان و کارآفرینان، اقدامات خوبی را با  توسعه سیستم های مکانیزه و افزایش خدمات الکترونیکی انجام داده و از این طریق درصدد افزایش شفافیت، تسریع و تسهیل در امور کارفرمایان و رضایتمندی شرکای اجتماعی خود است.
دکترسید عباس شاهمرادی زواره، اولین تولید کننده نانوسکوپی AFM (میکروسکوب اتمی) و استاد دانشگاه صنعتی شریف نیز ضمن تقدیر از برنامه دیدار با کارفرمایان و تولید کنندگان برتر گفت: اینکه سازمان تأمین اجتماعی با اجرای چنین برنامه هایی زمینه دیدار حضوری کارآفرینان را فراهم نموده تا در این فضا کارفرمایان و کارآفرینان امکان ارائه مشکلات و مسائل مختلف خود را داشته باشند، قابل تقدیر است و به نظر می رسد در سازمان تأمین اجتماعی نگاه و نگرش تازه ای که ریشه فرهنگی و اجتماعی دارد، در حال حاکم شدن است.
فناور عرصه نانو که دستگاه نانو اسکوپ AFM را به مرحله تولید تجاری رسانده است، افزود: تغییر نگرش مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در نوع تعامل با کارآفرینان به مرور باعث تغییر دیدگاه مخاطبان سازمان می شود و در نهایت این موضوع موجب هم افزایی و همکاری دوسویه می شود  زیرا اگر مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی احساس کنند مجموعه تأمین اجتماعی با آنها در کل یک خانواده را شکل داده اند و همگی در جهت منافع یکدیگر گام بر می دارند، به طور یقین همکاری بیشتری با این سازمان برای دستیابی به اهدافش انجام خواهند داد.
وی عدم اطلاعات متمرکز در سازمان تأمین اجتماعی را مشکل ساز عنوان کرد و گفت: عدم تمرکز اطلاعات باعث می شود کارفرمایان با تغییر فعالیت ها و عملکردهایشان با مشکلات مختلفی روبه رو شوند.
وی با اشاره به اهمیت بازرسی کارگاهی اظهار داشت: به اهمیت موضوع بازرسی کارگاهی واقف هستم اما سازمان تامین اجتماعی می تواند متناسب با جایگاه کارآفرینان و کارفرمایان از بازرسان کاردان و متبحرکه آراسته به زیور اخلاق، ادب و صفات پسندیده هستند، استفاده کند.
ویس ادامه داد: نوع برخورد بازرسان با کارفرمایان، نقش مهمی در برداشت منفی یا مثبت کارفرمایان از تأمین اجتماعی دارد.
دکتر شاهمرادی درخصوص نوع محصول تولیدی این شرکت گفت:  نزدیک به ١٠ سال تحقیق و توسعه در ساخت میکروسکوپ اتمی به طول انجامید تا سرانجام در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ٨٧، نمونه اولیه این دستگاه رونمایی شد.
وی افزود: پس از دو سال تلاش، نسخه تجاری برای عرضه آماده شد و از همان سال فروش دستگاه آغاز شد و تا به امروز شرکت  آراپژوهش، موفق به تجهیز نزدیک به ۶٠ مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از دانشگاه های سراسری، آزاد، پارک های علم و فناوری، بیمارستان ها، مراکز پژوهشی و پژوهش سراها شده است.
دکتر شاهمرادی کارکرد نسل اول نانواسکوپ نیروی اتمی تولید شده را برای تصویربرداری از ذرات ذکر کرد و اظهار داشت: این دستگاه قادر به اندازه گیری خواص مکانیکی، الکترونیکی و حتی پارامترهای کوانتومی است.
این محقق، کاربرد دستگاه AFM را برای انجام تحقیقات کاربردی نانو فناوری برشمرد و گفت: این دستگاه برای بررسی تغییرات فرایندها کاربرد دارد؛ به عنوان مثال در حوزه پزشکی برای بررسی اثرات دارو بر روی میکروب‌ها و ویروس‌ها و در حوزه فیزیک برای بررسی فرایند شکل گیری کریستال‌ها می‌توان از این دستگاه بهره برد.
وی توپوگرافی از سطح نانو و بررسی خواص مواد در مقیاس نانومتر را از دیگر کاربردهای این دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: این دستگاه دارای ١٣ مد (mode) است که از این تعداد چهار مد مربوط به تصویربرداری و ٩ مد برای شناسایی خواص مواد در مقیاس نانو است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =